Kıbrıs’ta Yabancıları Tahrik Etmeyelim

86

Manisa’nın Soma ilçesindeki maden faciası dolayısıyla hayatlarını kaybeden kardeşlerimize Allah’tan rahmet, ailelerine ve Türk Milletine baş sağlığı diliyoruz.

Kömürün insan varlığına tercih edildiği bir anlayış asla kabul edilemez. Kapitalist zihniyete hiç de açık olmayan bir sosyal yapıda 19.yüzyılın köhnemiş kapitalistine bazı işverenler ve bazı siyasiler hiç de özenmemelidirler. Yabancı basında Türkiye iş kazalarının devamlı adresi olarak gösterilmektedir. 2000’li yıllarda 300’e yakın işçinin kaybı olağan değil; olağanüstü bir durumdur. Sayın Başbakana göre de bu durum olağanüstü kabul edilebilmelidir.  Kârı ençoklaştırmaktan başka bir şey düşünmeyen bir anlayış daima tedbirde kusur eder. Bu faciayı kaderle örtmeye çalışmayalım. Dört yılda sekiz kere denetlenen bu ocak için, rapor üzerine rapor yazılmış. MHP Manisa Milletvekili Sayın Erkan Akçay ve CHP Manisa Milletvekili Sayın Özgür Özel sorunun takipçisi olmuşlardır. TBMM’ne önerge verilmesine ve muhalefete rağmen, iktidar partisince önerge reddedilmiştir. Adı geçen milletvekillerimizi takdir etmemek mümkün değildir.

*  * *

Kıbrıs sorunu milli bir sorundur; bazı iktidar mensupları kabul etmese de… Milli davalarda ikili oynanmaz. Tavizci ve anlaşılmaz barış gösterileri ile kimseye yaranamazsınız. Gerçekler, hayal ve pembe rüyalardan çok farklıdır. Son 60 senedir Rum’un şövenizmini ve ırkçılığını hala tanıyamayanlar, dün Annan Planına sarılmışlardı. Bu plan KKTC’de oylanıp kabul edilmesine rağmen, Rum tarafında reddedilmişti. Kabul edilmiş olsaydı KKTC’nin varlığı ortadan kalkacaktı. Bir ara kurduğumuz devleti, KKTC’yi hayali AB sürecinde engel olarak bile gördük. Kıbrıs’ın stratejik önemini yitirdiği yalanı bize ezberlettirilmeye çalışıldı. Talat isimli bir Cumhurbaşkanı bile Cumhurbaşkanı olduğu devleti inkâr eder beyanlarda bulundu.  Ada üzerinde başta Yunanistan ve Rum Kesimi olmak üzere, emelleri olanları hep gıdıkladık ve tahrik ettik. Kıbrıs’ta dik durmaz, tavize yatkın ve niyetli olursanız; size yardımcı olmak! üzere bazı düşünce kulüpleri ve milletlerarası bazı kuruluşlar yardımcı olmak üzere hemen harekete geçerler ve sizi tavize zorlarlar. KKTC Futbol Federasyonunun birleşik Kıbrıs oyununa uyarak Rum kesimindeki futbol federasyonuna bağlanması taviz değil de ne idi? Loizudu örneğinde olduğu gibi, ödemememiz gereken tazminatları ödeyerek yeni tazminatlara yol açtık. Son barış görüşmelerinde tanımadığınız Güney Kıbrıs Rum yönetimi temsilcisini Ankara’da taraf kabul edip görüştük. Sırada limanlarımızı Rum bandrollü gemi ve uçaklara açmak var.

AİHM Türkiye’yi 90 milyon € tazminata mahkum etti. Gerekçe olarak 1974 Barış Harekatı ve sonrasında kaybolan Rumları ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin farklı maddelerinin ihlal edildiğini ileri sürdü. Böyle bir hüküm verilmiş ama tazminat ileri bir tarihe ertelenmişti. Rumlar 2011’de yeniden mahkemeye başvurdular.

Türkiye milletlerarası anlaşmalara bağlı kalarak garantör bir devlet olarak Kıbrıs’a müdahale etmiştir. Birleşik Kıbrıs Cumhuriyetini yıkarak adayı Yunanistan’a bağlama gayretleri içindeki Yunan cuntası zaten Makarios’un başında olduğu devleti bitirmiş ve darbe yapmıştı.  Türkiye’nin müdahalesi milletlerarası anlaşmaları koruma amacı da taşımıştır. Avrupa Konseyi’nin Türk müdahalesini haklı bulan kararları vardır. 1955’lerden beri EOKA terörü Türk kanı dökmüş, Türklerin her türlü insan hakkı ortadan kaldırılmıştı. Toplu mezarlar hala duruyor. Binlerce Kıbrıs’lı Türk canları pahasına Güney Rum kesiminden Kuzey’e göç etmek zorunda kalmıştı. Bu insanların Rum kesiminde kalan malları,Türk vakıflarının hakları acaba ne olmuştur? 1974 Barış Harekatından önce ve sonra Türkler yerlerinden edilmediler mi? Barış harekatından sonra konan ambargolar Batının yüz karası değil mi?

Mevcut iktidar işbaşına geldiğinde ülke çıkarları ile ters düşen temas ve girişimler gündeme getirildi. Rahmetli Cumhurbaşkanı Rauf Denktaş her vesileyle karalandı ve Rum ağzıyla barışın önündeki engel olarak gösterildi. “40 senedir bu sorunu çözemedik, çözümsüzlük çözüm değildir” diye acemice ortaya atılırsanız sorunu değil; ama sizi çözecekler de bulunur. Siz çözüldüğünüzün farkında olmasanız da… Milliyetçiliği aşırılık olarak görürseniz hiçbir milli sorunu çözemezsiniz; hep taviz verirsiniz.

 

 

Önceki İçerikUlusal Yas Neye Yarar?
Sonraki İçerik‘Balkan Birleşik Devletleri’ Olabilir mi?
Avatar photo
1944 İstanbul doğumludur. Orta Öğrenimini Maarif Kolejinde, yüksek öğrenimini İktisadî ve İdari Bilimler Yüksek Okul'unda tamamlamıştır. 1967'de İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'ne asistan olarak girmiştir. Ord. Prof. Dr. Z.F. Fındıkoğlu'na asistanlık yapmıştır. 1972'de "Bölgelerarası Dengesizlik" teziyle doktor, 1977'de "Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri" teziyle doçent, 1988'de de profesör olmuştur. 1976 Haziranında yurt dışına araştırma ve inceleme için giden Erkal 6 ay Londra ve Oxford'ta inceleme ve araştırmalar yapmış, Doçentlik hazırlıklarını ikmal etmiştir. 1977 yılında hazırladığı "Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri" isimli Eğitim Sosyolojisi ve Eğitim Ekonomisi ağırlıklı tezle Doçent olmuştur. 1988'de Paris'de, 1989'da Yugoslavya Bled'de yapılan milletlerarası UNESCO toplantılarında ülkemizi birer tebliğle temsil etmiştir. 1992 Yılında Hollanda'da yapılan Avrupa Konseyi'nin "Avrupa'da Etnik ve Cemaat İlişkileri" konulu toplantısına tebliğle katılmıştır. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi dışında dönem dönem Harp Akademilerinde, Gazi Üniversitesi'nde, Karadeniz Teknik (İktisadi ve İdari Bilimler Yüksek Okulu) ve Marmara Üniversitelerinde de derslere girmiştir ve konferansçı olarak bulunmuştur. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İktisat Bölümü ve İktisat Sosyolojisi Anabilim Dalı Başkanı, Metodoloji ve Sosyoloji Araştırmaları Merkezi Müdürü, İstanbul Üniversitesi Senato Üyesi, Aydınlar Ocağı Genel Başkanı ve İstanbul Türk Ocağı üyesi olan Prof. Dr. Erkal'ın yayımlanmış ve bir çok baskı yapmış 15 kitabı ve 700 civarında makalesi vardır. Halen Yeniçağ Gazetesi'nde Pazar günleri makaleleri yayımlanmaktadır. Prof. Dr. Erkal evli ve üç çocukludur. Dikkat Çeken Bazı Kitapları : Sosyoloji (Toplumbilimi) (İlaveli 14. Baskı), İst. 2009 Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri, İst. 1978 Bölgelerarası Dengesizlik ve Doğu Kalkınması,(2. Baskı), İst. 1978 Sosyal Meselelerimiz ve Sosyal Değişme, Ankara 1984 Bölge Açısından Az Gelişmişlik, İst. 1990 Etnik Tuzak, (5. Baskı), İst. 1997 Sosyolojik Açıdan Spor, (3. Baskı), İst. 1998 İktisadi Kalkınmanın Kültür Temelleri, (5. Baskı), İst. 2000 Türk Kültüründe Hoşgörü, İst. 2000 Merkez Binanın Penceresinden, İst. 2003 Küreselleşme, Etniklik, Çokkültürlülük, İst. 2005 Türkiye'de Yolsuzluğun Sosyo-Ekonomik Nedenleri, Etkileri ve Çözüm Önerileri (Ortak Eser), İst. 2001 Ansiklopedik Sosyoloji Sözlüğü (Ortak Eser), İst. 1997 Economy and Society, An Introduction, İst. 1997 Yol Ayrımındaki Ülke, İst. 2007 Yükseköğretim Kurumlarının Bölgelerarası Gelişme Farklılıkları Açısından Önemi ve İşlevleri, İTO, İst. 1998 (Ortak Araştırma)