Ortaoyunu ve Yanlış Dans

50

TRT gibi bir kuruma yandaş hale gelmek doğrusu hiç de yakışmıyor. Aslında sadece TRT değil; özel kanallarının çoğunluğu iktidara hoş görünmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Bir dönemin tek boyutlu Demirperde basınına döndük. 17.04.2011 tarihinde TRT’nin akşam haberlerinden bir cümle: “Başbakan önemli bir açıklamada bulundu.” Peki, Sayın Başbakanın açıklaması önemli de diğerleri önemsiz mi oluyor? Ardından rahmetli Özal’la ilgili bir haber var. Haber, şu kelimelerle sıralanıyor: “Şüpheli bir ölümle aramızdan ayrılan…” Ölümün şüpheli olanını herhalde TRT tayin ediyor. Birçok ciddi ülkede siyasetçiler bizdeki kadar ekranları işgal etmiyor. Bizde Sayın Başbakan ile beraber canlı yayınlar yürüyor.

Siyaset spora da karışıyor. Alex’e ve Fenerbahçe Kulüp Başkanına Başbakan ziyaret ettiriliyor. Sayın Başbakan, belirli bir kulübü tutmuş olsa da tarafsız olmak durumundadır. FB Kulüp Başkanına yaramaz bir şey var mı mealinde sorduğu sorunun, hakemler üzerinde bir baskı yapmayacağı söylenebilir mi? Hangi hakem bundan böyle o kulüp aleyhine düdük çalabilir?

Hemen hemen her konuda aynı yanlışlarla karşılaşıyoruz. Üniversite giriş sınavlarından birçok alana kadar sınav sorularının emniyeti ortadan kalktı. Şifreler ortada dolaşıyor. Gerçekler karşısında yetkililerin açıklamaları kendileri dışında kimseyi tatmin etmiyor.  Şımartılmış ve dışarıdan destekli terör çeteleri İstanbul’da esnafa ve dükkânlara saldırıyor. Terör örgütü yandaşlarına gösterilen hoşgörü, protestocu vatandaşa uygulanan muameleden çok farklı…

Muhafazakâr görünüm altında liberal rüzgârlara açık olup her türlü değişmeye teslim olmayı demokratikleşme zannedenler; şimdi de Mevlid ile uğraşıyor. 10 milyon TL bütçeli 300 kişilik koro yeni eserler üretmek yerine, mevcudu bozma ve değiştirme ihtiyacını duyuyor. Türk üslubu içinde İslâm’ı yaşamanın önemli örneklerinden biri olan ve rahmetli Süleyman Çelebi’nin o muhteşem eseri kilise müziğine çevriliyor. “Kantant” adı verilen düzenlemeler Hıristiyanlara özgün bir müzik anlayışını ifade etmiyor mu? Bach’ın kantantlarına benzeyen müzik düzenleyerek bütün asırlara hitap eden ve Türk nesillerini manevi bakımdan doyuran Mevlid’le oynamak neden? Muhafazakâr olabilmek için muhafaza edilmesi gerekenleri bozmak mı gerekiyor?

Mevlidi uzun bir süredir Türk Kültürüne has bir gösterge olduğu için dışlamak isteyenlere hep rastladık.  Mevlidi 300 kişilik bir koroya anlamını yitirterek okutmak 3 dini birleştirici bir diyalog anlayışının eseri midir?  3 dinli ve 3 peygamberli, Hz. Muhammed’siz ve Kur’an’sız bir İslâm peşinde olanlar, burada da sırıtıyor. Diyanet İşleri Başkanı Diyarbakır’da Mevlid’ten bir parçayı Kürtçe okumak ihtiyacını duydu. Dünya dili olan Türkçe’ye arkadaş diller arama işgüzarlığını bırakalım.

Türkçe, Türkiye Cumhuriyetinin egemenlik haklarıyla ilgilidir. Aynen yargılama, para basma, vergi toplama, asker besleme ve eğitim-öğretim dili gibi… Dünyada hiçbir ciddi devlet, devletin dili varken, anadillere göre ortaoyunu oynamıyor. Anadilde eğitim zorlamaları, devletin dilini ve bayrağını değiştirtmeye benzer. Dışarıya hoş görünmek için yanlış danslar yapmayalım. Kürt açılımı macerasının ülkeye olan fatura büyük olacaktır. Bu macera bizi AB üyeliğine yaklaştırdı mı? AB üyesi Slovakya Macarca konuşanlara ceza koydu. AB bu yasağa karşı çıkmadığı gibi Slovaklara Macar açılımı yapın da demedi.

Paris’de Korsika dilinde konuştukları için bazı sanıklar, Mahkemeden dışarı çıkartılmışlardır. ABD’de İspanyolca çok yaygındır. Ancak ne ABD ne de onun dostları İspanyolca eğitimi seslendirmiyor. Türkiye’de ise, marjinal grupların dilleriyle Devlet yayın yapıyor, yer adları Türkçe dışına taşınıyor. ABD 2007 yılında İngilizce Dilbirliği Kanununu çıkarıyor. Gerekçesi ise, İngilizcenin farklılıkları birleştirici ve farklılıklar üstü özelliğidir. Bütün bu gaflet örnekleri “ileri demokrasi” diye hiçbir ciddi devlete kabul ettirilemez. 12 Haziran’da asıl bunlar oylanmalıdır.

Önceki İçerikTürkiye’nin Meselelerine Milli Bir Bakış
Sonraki İçerikPul’un Babası Sir Rowland Hıll
Avatar photo
1944 İstanbul doğumludur. Orta Öğrenimini Maarif Kolejinde, yüksek öğrenimini İktisadî ve İdari Bilimler Yüksek Okul'unda tamamlamıştır. 1967'de İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'ne asistan olarak girmiştir. Ord. Prof. Dr. Z.F. Fındıkoğlu'na asistanlık yapmıştır. 1972'de "Bölgelerarası Dengesizlik" teziyle doktor, 1977'de "Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri" teziyle doçent, 1988'de de profesör olmuştur. 1976 Haziranında yurt dışına araştırma ve inceleme için giden Erkal 6 ay Londra ve Oxford'ta inceleme ve araştırmalar yapmış, Doçentlik hazırlıklarını ikmal etmiştir. 1977 yılında hazırladığı "Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri" isimli Eğitim Sosyolojisi ve Eğitim Ekonomisi ağırlıklı tezle Doçent olmuştur. 1988'de Paris'de, 1989'da Yugoslavya Bled'de yapılan milletlerarası UNESCO toplantılarında ülkemizi birer tebliğle temsil etmiştir. 1992 Yılında Hollanda'da yapılan Avrupa Konseyi'nin "Avrupa'da Etnik ve Cemaat İlişkileri" konulu toplantısına tebliğle katılmıştır. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi dışında dönem dönem Harp Akademilerinde, Gazi Üniversitesi'nde, Karadeniz Teknik (İktisadi ve İdari Bilimler Yüksek Okulu) ve Marmara Üniversitelerinde de derslere girmiştir ve konferansçı olarak bulunmuştur. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İktisat Bölümü ve İktisat Sosyolojisi Anabilim Dalı Başkanı, Metodoloji ve Sosyoloji Araştırmaları Merkezi Müdürü, İstanbul Üniversitesi Senato Üyesi, Aydınlar Ocağı Genel Başkanı ve İstanbul Türk Ocağı üyesi olan Prof. Dr. Erkal'ın yayımlanmış ve bir çok baskı yapmış 15 kitabı ve 700 civarında makalesi vardır. Halen Yeniçağ Gazetesi'nde Pazar günleri makaleleri yayımlanmaktadır. Prof. Dr. Erkal evli ve üç çocukludur. Dikkat Çeken Bazı Kitapları : Sosyoloji (Toplumbilimi) (İlaveli 14. Baskı), İst. 2009 Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri, İst. 1978 Bölgelerarası Dengesizlik ve Doğu Kalkınması,(2. Baskı), İst. 1978 Sosyal Meselelerimiz ve Sosyal Değişme, Ankara 1984 Bölge Açısından Az Gelişmişlik, İst. 1990 Etnik Tuzak, (5. Baskı), İst. 1997 Sosyolojik Açıdan Spor, (3. Baskı), İst. 1998 İktisadi Kalkınmanın Kültür Temelleri, (5. Baskı), İst. 2000 Türk Kültüründe Hoşgörü, İst. 2000 Merkez Binanın Penceresinden, İst. 2003 Küreselleşme, Etniklik, Çokkültürlülük, İst. 2005 Türkiye'de Yolsuzluğun Sosyo-Ekonomik Nedenleri, Etkileri ve Çözüm Önerileri (Ortak Eser), İst. 2001 Ansiklopedik Sosyoloji Sözlüğü (Ortak Eser), İst. 1997 Economy and Society, An Introduction, İst. 1997 Yol Ayrımındaki Ülke, İst. 2007 Yükseköğretim Kurumlarının Bölgelerarası Gelişme Farklılıkları Açısından Önemi ve İşlevleri, İTO, İst. 1998 (Ortak Araştırma)