Malatya Gezim

Merhaba benim adım Ayşegül.  Kocaeli kafilesinin en genç üyesiyim. Benim Kocaeli Aydınlar Ocağı ile ikinci gezim.  Birinci gezimi yazmak nasip olmadı.

Hasan Amca yaz dediği için yazıyorum. İkinci gezim uçakla olduğu için heyecanlıydım. Yalnız uçağa 7 kere küçükken binmişim. Şimdiki ise sekizinci uçağa binişim. Havalimanında bazı aksaklıklar ortaya çıktığından, pek iyi geçmedi havalimanı. Ama uçak çok zevkliydi. Uçak da salamlı tost, yemiş ve limonata içmiştim. Tadını beğendim.

Her neyse sonra 5 yıldızlı Anemon Otele vardık. Otel çok güzeldi. Yalnız banyoları hariç.Sonra yemek yemeye aşağıya indik. Yemekten sonra biz gruptan ayrı olarak,  Emine Teyze, Gül Teyze, annem (Halime TOKA),Özge Abla, Selçuk Amca, babam (Mustafa TOKA) ile beraber Malatya’ya gittik. İlk başta taksiye bindik. Sonra “MALATYA  BEŞKONAKLAR’A’ ” gittik. Orada babam ile Selçuk Amca  ertesi günü burada yapılacak yemek için hazırlık yapıyorlardı. Sonra Malatya’nın meşhur vilayet turistler turistler parkına gittik. Orada dondurmalar, havuç suları, kahveler filan içtik.

Sonra taksi ile otelimize geri döndük. Ben çok yorulmuştum . O yüzden hemen odaya gidip yattım. Sabahleyin erken kalkmamız lazımdı. Çünkü kahvaltı erken başlayıp erken biticekti. Çünkü bayanlar Malatya’yı gezecektik.

Tabii bayanlar gezerken bir rehber lazımdı . O yüzden babam da bizim ile beraber gelecekti. Ertesi gün ilk önce Malatya  Yeni Cami’ye gittik. Etrafındaki bakırcılar çarşısını gezdik. Sonra “DİBEK KAHVESİ”almak için kahveciye gittik.  Sonra ise Kernek denen yere gittik. Park içinde BBP nin toplantısı vardı. Başkanları konuşma yapıyordu. Orada şelale gibi bir yer vardı. Oraya gittiğimizde Gül Teyzeler “KÜÇÜK ESKİŞEHİR” adını vermişlerdi.

Tabii yorulunca dinlenmek lazım. O yüzden sakşam gittiğimiz  çay bahçesine gittik. Giderken hep bir derenin kenarından yürüdük. Orada biraz dinlendikten sonra Malatya’nın içme suyunun bulunduğu yere gittik.  Harika bir yerdi orası.  Girerken hastanelere girerken ayağımıza giydiğimiz mavi galoşlardan giydik.  Suyun kaynağına baktıktan ve fotoğraflar çekildikten sonra kiraz ağaçlarından kiraz toplamaya başladık. Kirazlar bir harikaydı.  Orada Turgut ÖZAL’ın gizlice gelip dinlendiği  yer de vardı. Sonra “SU SESİ” denilen yere geldik. Orada da çok güzel kirazlar yedik. Sonra otobüse binip otelimize gittik.

Erken çıkmamız lazımdı ki “BEŞ KONAKLAR’A” yemek yemeye gidelim. Sonra hazırlanıp otobüse bindik. Beş Konaklar’a vardık. Orada genellikle yöresel yemekler olduğundan pek yemekleri yiyemeceğime benziyordu. Çünkü yöresel yemekleri sevmezdim. Sonra her gelen yemeğin tadına baktım. Aralarından en çok “ANALI KIZLIYI”beğenmiştim. Yemekten sonra kayısılar için yemekten sonra alışverişe gittik.  Alışverişten sonra otele geri döndük.

Sabahleyin kahvaltıdan sonra “İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİNE ” gittik. Üniversite içindeki  “TURGUT ÖZAL MÜZESİNİ” gezdik. Sonra “MALATYA HAVAALİMANİNA ” gittik. Ve tatlı yorgunluktan sonra sağ salim evlerimize ulaşdık. Annem babamla  ve onların  güzel dostlarıyla harika bir gezi oldu benim için. Bu geziyi düzenleyenlere sonsuz teşekkürler. Bu arada ben de ilk defa böyle bir siteye yazı yazmış bulunuyorum.