Kırım Gezisi

Prof. Dr. Nevzat Yalçıntaş Hocamızın daveti üzerine 20 kişilik bir heyetle Kırım gezisine katıldık.
31 Mayıs sabah 07.30’da THY’nın uçağı ile Kırım’a hareket ettik. 50 dakikalık bir uçuştan sonra Akmescit’e indik (Simperefol).

Bizi karşılamaya gelen KIRIM Türklerinden Ali Emin Bey hava meydanına getirdiği bir otobüsle bizi Akmescit’te şehir turu attırdıktan sonra AKYAR (Sivastopol) şehrine götürdüler. Akşam otele yerleştik. Ertesi sabah Akyar’da dolaştıktan sonra, İslam bankacılığı konusunda bankacı arkadaşımız Demir İnal’ın konuşmacı olarak katıldığı bir sohbet toplantısı yapıldı.

Daha sonra Tarihi bir cami olan ve Nevzat hocamızın katkılarıyla restore edilen AKYAR Camiinde Cuma namazı kıldık. Camiin hocası hutbeyi okuduktan sonra Cuma namazını kıldırmak üzere Nevzat hocamıza cübbeyi giydirdi ve sarığı da başına koyduktan sonra namazı kıldırmaya mecbur bıraktı. Hocamızda Allah razı olsun tam tecvit üzere bir namaz kıldırdı. Namazdan sonra camiin alt kısmında öğle yemeği yedik.

Aynı gün AKYAR’dan ayrıldık ve Bahçesaray’a geldik. Bahçesaray’ın kapısında bazı hanımlar meyve ve bir şeyler satıyorlardı. İçlerinden birisi başörtülü yaşlıca bir hanım bizi görünce çok sevindi gayet güzel Türkçe biliyordu. Ben sizin ŞÜKRİYE teyzenizim canlarım kan kardeşlerim hoş geldiniz diye beni kucakladı.

Bahçesaray Camii Osmanlı döneminde yapılmış daha sonra Moskoflar tarafından depo olarak kullanılmış ve son olarak camiin tamirini de Türkiye Cumhuriyeti Devleti yapmıştır. Bu camiin tamiratında da Nevzat hocamızın katkıları unutulmaz. Camii avlusundan içeriye girdik abdest almak için su aradık su yok, ŞÜKRİYE teyzeye geldik, durumu bildirdik. ŞÜKRİYE teyze hemen geldi, camiin imamını buldu. Ve bize ibrikle su temin ettiler, abdest aldık. İkindi namazını da orada kıldık. Otobüsümüz hareket etmeden önce Şükriye teyze geldi, otobüsümüze çıktı ve bize Türkçe bir dua etti. Türk Milletini Yüce Allah Dünyaya hakim kılsın, bizde kurtulalım dedi. Hep birlikte Âmin dedik ve oradan Han Sarayına geçtik. Han Sarayının tarihi hakkında bize geniş bilgiler verdiler. Yavuz Sultan Selim Han’ın orada ağırlandığı bilgisi verildi. Gaspıralı İsmail bey’in mezarını ziyaret ettik. Onun “Dilde, fikirde, işte” birlik sözünü hep birlikte yüksek sesle tekrarladık.

Ertesi gün Akmescid de Fahri Konsolos Seyran Osmanov ve TİKA’dan Ahmet Çınar, Aziz Mahmut Hudai Vakfından Fatih Bey, Türk Dünyası Mühendisler Birliğinden İlyas Demirci ve Türk Dünyası Belediyeler Birliğinden Murat Aydın Bey’in katılımıyla çok güzel bir öğle yemeği yedikten sonra, tekrar Akyar şehrine döndük, Daha sonrada Yalta’ya gidildi. Yalta’da tarihi yerler gezildi ve İkinci Dünya Savaşını sonlandıran Yalta Konferansının yapıldığı binada imzaların atıldığı masa görüldü. Bu konferans Amerika Başkanı Roosevelt, İngiltere Başkanı Curchill ve Stalin tarafından karara bağlandı ve Dünyanın taksimi bir şekilde,  imza altına alınmış oldu. Bu arada gezi boyunca bizimle beraber olan neşeli tavırlarıyla gezimize renk katan M. Kemalpaşa Belediye Başkanı Sadi Kurtulan Bey’e ve arkadaşlarına da teşekkür ediyoruz.

Bu tarihi yerleri görmemize sebep olan Sayın Nevzat Yalçıntaş Hocamıza ve onun değerli asistanı Nevzat Gökalp’e çok teşekkür ediyoruz.