.İlerleme ve Gerileme Sebepleri

69

Bu zaman ve zeminde hayat okulu bizleri kendimize getirecek şu dersi veriyor:

Avrupalılar fen ve bilimde o derece ileri gittiler ki, âdeta istikbal denen geleceğe uçarcasına yol aldılar. Ve almaktalar. Her gün ilerlemenin yeni bir basamağını geride bırakmaktalar.

Şaşkın bakışlarla onları seyretmek de bizlere düşüyor.

Bizlerin neden ve niçin böyle geri kaldığımızı da acı acı düşündürüyor. Başta biz olmak üzere İslâm ülkelerinin maddî bakımdan Ortaçağ seviyesinde kalışının sebeplerini, bir bir önümüze seriyor. Görüyor ve anlıyoruz ki, maddeten geri kalışımızda rol oynayan birinci sebep; yeisin / ümitsizliğin maalesef içimizde hayat bulup dirilmesidir.

Bunu yenmenin başta gelen çaresi “emel” sahibi olmaktır. Çünkü “Yeis; mâni-i her kemâldir.” / “Her türlü gelişmenin önündeki en büyük engel yeis yani ümitsizliktir.” Oysa “emel” sahibi olmak demek, Allah’ın rahmetinden ümidi kesmemek; aksine ona karşı kuvvetli bir ümit beslemektir.

Kaldı ki, hem bizim hem İslâm âleminin dünyada baş gösterecek saadet ve mutluluğunun şafağı sökmüştür. Doğmak üzeredir. Ve hatta doğmaktadır. Yirminci asrın ortalarında, artık İslâm âlemi büyük bir hızla kendine gelerek; aradaki mesafeyi kapatmak için büyük bir gayret sarfetmektedir.

Bu gayret ve çabalar -inşallah- boşa gitmeyecek; artık istikbal güneşi, yüzünü başta Türkiye olmak üzere İslâm âlemi üzerine çevirmiş bulunmaktadır.

Kesin olarak denmiştir ve biz de deriz ki: İstikbâl / gelecek yalnız ve yalnız İslamiyet’in olacak. Ve hâkim; Kur’an ve iman hakikatleri olacak. Demek ki parlak bir istikbâl ve gelecek Türk ve diğer İslâm ülkelerinin olacak.

Batı ve aynı kategoriye giren diğer ülkeleri ise, karışık bir mazi beklemektedir.

Çünkü İslâm hakikatleri; hem manen hem maddeten terakkî edip yükselmeye kabiliyetli olup, üstelik mükemmel bir istidatları vardır.

Manen ilerleme ve gelişme hususunda; gerçek olayları kaydeden tarih, hakikate en doğru şahittir. İşte tarih bize gösteriyor ki:

1904 Japon – Rus Savaşı’nda Rus’u mağlup eden Japon Başkumandanı Mareşal Nogi bir heyetle birlikte İstanbul’a gelmişti. (Haziran 1911 Resimli Mecmua Sayı:31)

İşte bu zatın söyledikleri; İslâmiyet’in hakkaniyet üzere ve adaletli oluşuna, yerinde ve çok güzel bir şekilde şahitlik ve tanıklık etmektedir:

İslâm hakikatinin kuvveti nispetinde, Müslümanlar o kuvvete göre hareket etmeleri derecesinde Müslümanların medenileşerek ilerleyip yükseldiğini tarih yazıyor.

Müslümanların İslâm hakikatlerindeki zafiyetleri derecesinde, medeniyetten uzaklaştıklarını, gerilediklerini ve karmakarışık bir şekilde belâ, musibet ve mağlubiyetlere uğradıklarını tarih bize gösteriyor.

Diğer din mensupları ise, bunun tam tersi bir durum arzediyor.

Yâni, salâbet / sağlamlık ve taassuplarının zafiyeti / dinde gevşeklikleri nispetinde medenileşerek ilerleyip yükseldikleri meydanda.

Fakat dinlerine salâbet ve taassuplarının kuvveti / dinlerine sıkı bir şekilde bağlılıkları derecesinde ise, geriledikleri ve ihtilâllere maruz kaldıklarını tarih bize gösteriyor.

Nitekim şimdiye kadar, zaman böyle geçmiş.

Kaldı ki, Asr-ı Saadet’ten / Hz. Muhammed’in zamanından şimdiye kadar hiçbir tarih bize göstermiyor ki:

Bir Müslümanın aklî muhakemesi ile ve kesin deliller ile İslamiyet’e tercih etmekle, eski ve yeni ayrı bir dine girdiğini tarih göstermiyor.

Halkın delilsiz, taklidî bir surette başka dine girmesinin ise, bu meselede hiç önemi yok.

Dinsiz olmak da başka meseledir.

Oysa, bütün dinlerin tâbi ve mensupları ise, hatta en ziyade dinine taassup gösteren İngilizlerin ve eski Rusların; akıl muhakemeleri ile İslamiyet’e girdiklerini ve günden güne, bazı zamanlar takım takım, kesin bürhan ve kanıt ile İslamiyet’e geçtiklerini tarih bize bildiriyor.

 

 

Önceki İçerikHiç kimsenin ayak izini takip etmeyen Prof. Dr. NİYAZİ KAHVECİ’den Sıra Dışı İfadeler:
Sonraki İçerikZeytin Dağından Zeytin Dalına
Avatar photo
1944 yılında İstanbul'da doğdu. 1955'de Ordu ili, Mesudiye kazasının Çardaklı köyü ilkokulunu bitirdi. 1965'de Bakırköy Lisesi, 1972'de İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünden mezun oldu. 1974-75 Burdur'da Topçu Asteğmeni olarak vatani vazifesini yaptı. 22 Eylül 1975'de Diyarbakır'ın Ergani ilçesindeki Dicle Öğretmen Lisesi Tarih öğretmenliğine tayin olundu. 15 Mart 1977, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünde Osmanlıca Okutmanlığına başladı. 23 Ekim 1989 tarihinden beri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünde Yakınçağ Anabilim Dalı'nda Öğretim Görevlisi olarak bulundu. 1999'da emekli oldu. Üniversite talebeliğinden itibaren; "Bugün", "Babıalide Sabah", "Tercüman", "Zaman", "Türkiye", "Ortadoğu", "Yeni Asya", "İkinisan", "Ordu Mesudiye" ve "Ayrıntılı Haber" gazetelerinde ve "Türkçesi", "Yeni İstiklal", "İslami Edebiyat", "Zafer", "Sızıntı", "Erciyes", "Milli Kültür", "İlkadım" ve "Sur" adlı dergilerde yazıları çıktı. Halen de yazmaya devam etmektedir. Ahmed Cevdet Paşa'nın Kısas-ı Enbiya ve Tevarih-i Hulefası'nı sadeleştirmiş ve 1981'de basılmıştır. Metin Muhsin müstear ismiyle, gençler için yazdığı "Irmakların Dili" adlı eseri 1984'te yayınlanmıştır. Ayrıca Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nce hazırlattırılan "Van Kütüğü" için, "Van Kronolojisini" hazırlamıştır. 1993'te; Doğu ile ilgili olarak yazıp neşrettiği makaleleri "Doğu Gerçeği" adlı kitabda bir araya getirilerek yayınlandı. Bu arada, bazı eserleri baskıya hazırlamıştır. Bir kısmı yayınlanmış "hikaye" dalında kaleme aldığı edebi yazıları da vardır. 2009 yılında GESİAD tarafından "Gebze'de Yılın İletişimcisi " ödülü kendisine verilmiştir.