Nahçıvan

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanından Türk Hava Yollarının Firması ANADOLU JET uçaklarıyla 2 saat sonra ulaşılan NAHÇIVAN AZERBAYCAN’IN Özerk Cumhuriyetidir.

Nahçıvan Azerbaycan’a bağlı ancak ne acıdır ki Nahçıvan ile Azerbaycan’ın karayolu bağlantısı yok. Ermenistan Nahçıvan ile Azerbaycan arasında hançer gibi saplanmıştır. Nahçıvan ile Azerbaycan ancak havayolu ile birbirine bağlanmıştır. Her gün karşılıklı iki uçak seferi yapılarak Nahçıvan Bakü üzerinden Azerbaycan’la bağlantı sağlanmaktadır.

Ben Nahçıvan’a ilk defa gittim. Oğlum Gökhan Hacıibrahimoğlu Nahçıvan Türk Hava Yolları Müdürü, ilk kurucu müdür olarak atandığı için ziyaretine gittim.

Nahçıvan’a iyi ki de gitmişim. Tarihi yeniden yaşadım. Sovyetler Birliğinden ayrıldıktan sonra şehir yeniden yapılanmakta güzel gelişmeler göze çarpmaktadır.

Nahçıvan’dan Bakü’ye hava yolu ile 50 dakika sürmektedir. Bizde Bakü’de Ticaretle uğraşan genç bir iş adamı olan ANAR ALİYEV’İN davetlisi olarak Nahçıvan’dan Bakü’ye geçtik. ANAR bey bizi hava alanında karşıladı ve Bakü’de ki iş yerlerini fabrikalarını bize gezdirmeye başladı. ANAR bey bir gün devamlı olarak bizi Fabrikaları ve işyerlerini gezdirmesine rağmen gezme işimiz tamamlanmadı. Ertesi gün tekrar gezmeye devam ederek ancak tamamlayabildik.

ANAR bey Türk dostu Türk Milletine hayran bir kişi. Bize şehitlikleri de gezdirdi. Ve “biz iki ayrı devlet bir milletiz, bizi bir birimize düşman etmek isteyenler var biz bu oyuna gelmeyeceğiz” dedi.

ANAR bey Türk Malları pahalı da olsa bütün alış verişlerini Türkiye’den yapmakta ve karşılıklı Ticari ve ekonomik ilişkilerimizin artmasını arzu etmektedir.

BAKÜ gezimizden sonra tekrar Nahçıvan’a geri döndük. Nahçıvan’da da bir Türk kardeşimizin Doğu Beyazıt’tan gidip orada büyük şirketler kurduğunu ve Nahçıvan’ın sosyal ve ekonomik hayatında büyük katkıları olduğunu büyük bir zevkle gözlemledik. Emin Uçar bey Doğu Beyazıt’tan Nahçıvan’a gitmiş orada GEMİKAYA şirketler grubunu kurmuş adeta Nahçıvan’ı yeniden inşa etmektedir. Emin Uçar bey Nahçıvan’da fabrikaları, otelleri ve inşaatlarıyla bir numara olmuştur.

Şimdi gelelim Nahçıvan’ın tarihi ve turistik yerlerini tanıtmaya.

İlk olarak ASHAB-İ KEHF diye bir yerleri var görmeden kelimelerle anlatmak çok zor. ASHAB-İ KEHF Kur’an da KEHF süresi ile geçmektedir. Bir mağarada yıllarca uyuduktan sonra tekrar uyandıkları Kur’an-ı Kerim’de haber verilen arkadaş gurubudur.

Kıssanın geçtiği yerle ilgili olarak çeşitli rivayetler mevcuttur.

İspanya, Cezayir, Mısır, Ürdün, Suriye, Afganistan, Nahçıvan ve Doğu Türkistan’da ASHABI-I KEHF’e ait olduğu ileri sürülen mağaralar vardır.

Anadolu da ise EFES, TARSUS ve AFŞİN olmak üzere üç yer gösterilmektedir.

Nahçıvan’da ki ASHAB-İ KEHF’E giderken sıcak bir su çıkmaktadır. Bu suyun sedef hastalığına iyi geldiği söylenmektedir.

Yine Nahçıvan’da bir tuz mağarası vardır. Harika bir tabiat olayı mağaranın içinde 600 metre yürüyorsunuz, her taraf kaya tuzu sonunda otel gibi yatak odaları var. Tek kişilik, iki kişilik, üç kişilik odalar bu odalarda 10 gün kalan kişinin astım hastalığından kurtulduğu iddia edilmektedir.

Gezmeye devam ediyoruz.

BADABAT Dağı diye bir yer var Ermenistan hududunda, dağda krater göller mevcut olup hepsi tabiat harikası.

Bir gölün içerisinde bir adacık var, bu adacık yüzen oda şeklinde.

Dağda Emin Uçar beyin yaptırdığı tesisler görmeye değer.

Badabat Dağına giderken yolda bir Türkeş tabelası gördüm bu nedir diye sordum ileride TÜRKEŞ köyü var dediler. Oraya kadar gidip de Türkeş Köyünü görmemek olmazdı.  Türkeş Köyüne gittik. Fakir bir dağ köyü.

Nahçıvan’ın bir başka tarafında ORDUBAT diye bir dağ bölgesi var burada da göller, meyve bahçeleri, göllerden tutulan sazan balıkları apayrı bir güzellik.

Nahçıvan’da, şehir içerisinde NUH PEYGAMBERİN mezarı olduğu iddia edilir. Burada NUH PEYGAMBER adına bir türbede yapılmıştır. Ziyaret etmeye değer tabii güzelliği olan bir yer.

Nahçıvan’ın en merkezi yerinde kocaman bir KÖROĞLU heykeli var. ” Bu heykel bizim KÖROĞLU’nun kardeşi mi diye sordum” gülüştük.

Nahçıvan’da çok müze var hepsi görmeye değer tarihi eserlerin sergilendiği müzeler.

Nahçıvan’da orduyu ve polis teşkilatını subaylarımız ve polis müdürlerimiz yetiştirmektedir.

Nahçıvan Konsolosumuz çok çalışkan bir kişi, düzenlediği önemli etkinliklerle Nahçıvan ile Türk insanını birbirine kaynaştırmaktadır. İki devlet bir millet şuurunu en iyi bir şekilde işleyen konsolosumuzu da tebrik ediyoruz.

Nahçıvan’da halkla konuşmada bir sıkıntı yok onlar bizi bizde onları rahat anlayabiliyoruz.

Dileğimiz imkânı olan herkesin bir defa Nahçıvan’a gitmesidir.