Ressamın ressam
olduğunu işiterek, ressamı bilmek ve tanımak var.
Ressamın ressam
olduğunu, yaptığı resimleri görerek bilmek ve tanımak var.
Birisi mücerret /
soyut biliştir. Reddedilebilir!
Diğeri müşahhas /
somut biliştir. Reddedilemez.
Allah da
isimlerinin tecellisi / yansımalarının gereği olarak;
Kâinat / evren ve
içindekileri yaratıp ortaya koymasıyla bilinir ve bilinmeli.
Eserden müessire /
tesir edene / etkili olana geçiş,
Yani yapılandan
yapana geçiş,
Resimde ressamı
görüş,
Besteden bestekâra
/ besteyi besteliyene / beste yapana varış;
İşte budur
gerçeğe, gerçek varış.
Yoksa sözde kalan,
Bulamaz kendine
alan.
Ortalığa sadece
söz salan,
Olur ancak
hakikati / gerçeği çalan.
Gerçek karşısında
bilgisiz / nâdân,
Gerçeği reddeder
bularak bahane sudan.
Maddede bulamayan
mânâyı,
Cümlenin ancak
olur alayı.
Ancak “Senden sana
eyler sefer.”
Olarak Zâtına
cümle zerre nefer.
X
Fırça, boyalar,
tuval yan yanalar,
Ne kadar zaman
sonra,
Bir manzara veya
bir portre hâlini alırlar? Tabii ki, hiçbir zaman.
X
Memur;
kanunlardan, âmirinden, üst makamlardan aldığı emirler veya verilen imkânlardan
Aldığı salâhiyet
ve yetkilerle yaptığı işleri kendi güç ve kuvvetinden bilir
Ve kendisini bir
şey sanırsa, ne kadar yanlış, cüretkâr bir iddia ve sav ise, insan da;
Yaptıklarını kendi
güç ve kuvvetine vermemesi gerekir.
Çünkü kendisinde
olanlar ve yaptıkları mevhibe-i İlahiye /
İlâhî vergi ve
kabiliyetler sayesindedir.
X
Kürküyle övünen
birine: “O kürkü senden önce bir hayvan giyiyordu.
Ama onunla insana
üstünlük taslamıyordu.
Çünkü dışı kürk
idi ama, içi insan değildi.” dendiğini duyunca,
Mevlânâ’nın “Nice
insanlar gördüm. Üzerinde elbise yok!
Nice elbiseler
gördüm. İçinde insan yok!” sözünü hatırlamamak mümkün mü?
X
Allah insanı
Rahman’ın suretinde yarattı. Allah insanı Âdem suretinde yarattı hükmünden;
Allah insanı,
kendi isimlerini gösterir, aksettirir
Şekil ve suretinde
yarattı, mâna ve anlamını çıkarmalıyız.
X
“Peygamberimizin
evlilikleri şehvet değil, şefkat evlilikleridir.” (M. İslâmoğlu) Ne güzel
tespit.
X
“Ölüm güzel
olmasaydı, ölür müydü Peygamber?” Ölüm, ancak bu kadar güzelleştirilebilirdi.
X
Mektep / okul,
talebe varsa; hoca da var demektir. Birbirini gösterir. Birbirine delil olur.