Halkla İlişkiler Uygulaması – 2

44

Geçen hafta Emniyet Teşkilatının, ‘’iç yüzü’’ olarak belirtmek
gerekirse, çalışan memnuniyeti uygulamasından bahsetmiştim.  Çalışan
memnuniyeti ve motivasyon sağlanması sonucunda, işindeki gayreti ve
başarısı ile değer bulan bir personelin, görevini layıkıyla yerine
getirdiğini ve bundan hem kurum, hem personel hem de vatandaşın
kazançlı çıktığını söylemiştim.

Bu hafta Emniyet Teşkilatının dış yüzü, Polis- Halk ilişkileri
açısından önemli bir konu olan ‘’Toplum Destekli Polislik’’ projesi ve
uygulama alanlarını anlatacağım. İçinden çıktığı toplumla iç içe
bulunarak güvenlik hizmeti sunmak bu birimin ülkemizde temel amacıdır.
TDP uygulamaları, toplumun bir ferdi olarak başta beni ve tüm toplumu
ilgilendirmekte. 25 İl’de uygulanan ve 81 il’e yaygınlaştırılacak
başarılı bir uygulama olmasından dolayı da,bu konunun, bu hafta
okurlarımızla paylaşılmasını uygun buldum.

Kısa adı TDP olan ‘’Toplum Destekli Polislik’’projesi; Emniyet
Müdürlüğü tarafından, toplumun güvelik tedbirleri ile ilgili her konu
da  bilinçlendirilmesi, bilgilendirilmesi, farkındalık oluşturulması ve
toplumsal duyarlılığın artırılması için kurulmuş bir projedir. Toplum
Destekli Polislik Büro Amirliği, Kocaeli de Nisan 2007 de kurulmuştur.
Gebze İlçe Emniyet Müdürlüğü’nde de bu birim kurulma aşamasındadır.

Toplum Destekli Polislik olarak ne gibi uygulamalar yapılmaktadır?
“Desteğinizle Daha Da Güçlüyüz” ilkesiyle hareket eden Kocaeli Toplum
Destekli Polislik Projesi kapsamında hırsızlığa karşı tedbirler için
site toplantıları, sitelerde zil uygulamaları, okullarda öğrencilerin
bilinçlendirilmesi, esnafın ziyaret edilmesi, mahalledeki sıkıntıların
yerinde görülmesi  gibi uygulamalar yapılmakta. Emniyet Müdürlüğünün,
 vatandaşla iş birliği açısından da oldukça önemli bir konu. Konuyu
örneklerle açarsak;

Proje kapsamında, hırsızlık gibi olumsuz durumlara karşı alınacak
tedbirler hususunda uyarıcı çalışmalar yapılmakta ve evlerde zil
uygulaması çalışmaları olmaktadır. Buna göre; polis ekipleri tarafından
gezilen yerlerde görülen aksaklıklar olarak apartmanın giriş
kapılarının açık olup olmadığı, zil uygulamalarına göre kontrol etmeden
açan, kim o dedikten sonra açan, ısrar edince açan, tanımadığı için hiç
açmayan, evde olmayan gibi uygulamalar yapılarak gözlenmekte.

Bu tür uygulamalara karşı da vatandaşın ne gibi tedbirler alması
gerektiği uygulama sonucunda  polisler tarafından apartman sakinlerine
aktarılmaktadır. Genel olarak bakıldığında, iki ay sonra aynı zil
uygulaması tekrar yapıldığında ise vatandaşın uygulamalarda
bilinçlendiği ve önceki hataları tekrarlamadığı görülmektedir. Bu
uygulamada apartman toplantıları düzenlenmekte, zil uygulaması yapılan
apartmanların yöneticileri ile görüşülerek apartman sakinleri ile
toplantı tertiplenmektedir. Bu toplantılar slayt eşliğinde olup Alo 155
hırsızlık, komşu kollama, asayişe yönelik dikkat edilecek hususlar ve
güncel konular hakkında bilgilendirmeler yapılmakta ve soru-cevap
şeklinde fikir alış verişinde bulunulmaktadır.

Yine bu kapsamda okullarda, okul bilgilendirme toplantıları
düzenlenmekte ve TDP hakkında öğrencilere bilgi verilmektedir. Ayrıca
155 tanıtımı yapılmakta, vatandaşların gerekli olay ve konuları
ücretsiz olan 155’e bildirmeleri, sigara ve alkolden uzak durma, asayiş
olayları, trafik kuralları ve kazalara neden olan unsurlar, trafik
kurallarına uymayanları uyarma, öğrencilerin alması gereken tedbirler,
anne-baba, öğretmen ve arkadaş ilişkileri, arkadaşları özenle seçme,
güvenlik hizmetlerine nasıl katkıda bulunulabilir…gibi konularda
bilgiler verilmektedir.

Yine okullarda bu proje kapsamında okul yöneticisi ve öğretmenlerle
görüşülerek karşılaştıkları sorunlar hakkında bilgi alınmakta. Okul
giriş ve çıkışları da kontrol altında tutulmaktadır.

Esnaf ve işyerlerine yönelik TDP faaliyetlerinde ise; iş merkezi ve
iş yerlerine girilip, esnaf ve vatandaşlara TDP faaliyetleri
anlatılmaktadır. Ayrıca; Güvenlik kameraları, Alo 155, hırsızlık,
asayişe yönelik dikkat edilecek hususlar ve güncel konular hakkında
bilgi verilmektedir. Kafe, internet kafe, ve oyun salonları ziyaret
edilip, uygun çalışıp çalışmadıkları ve içeride bulunan çocukların
yaşları kontrol edilmektedir.

Toplumla bu konuları paylaşan Emniyet Müdürlüğü, kurum ve
kuruluşlara yönelik de, TDP gerçekleştirmektedir. Muhtarlar ile,
Belediyelerin zabıta birimleriyle ortak çalışma yapılmakta, İTO gibi
kuruluşlara bilgi verilmekte, polis- halk ilişkilerini güçlendirmek
için belediyenin açtığı iftar çadırında vatandaşla birlikte iftar
açılmaktadır.

Sosyal yardım faaliyetlerinde bulunulmakta bu kapsamda engelli,
sokak çocuğu, yaşlılar, muhtaç kimseler konusunda da ilgili yerlerle
irtibata geçilmekte, taziye ziyaretleri gerçekleştirilmektedir.

Tüm bu çalışmalarda basılı materyal ile toplum destekli polislik
uygulamasının tanıtımı yapılmakta ve el ilanı ile çalışmalar
desteklenmektedir. Çift taraflı Vatandaş-polis duyarlılığıyla, bir çok
verimli proje ve uygulamalara da adım atılabileceğini düşünüyorum.

Ülke güvenliğine ayrı ve önemli bir hava katan Toplum destekli
Polislik hakkında ve emniyetin Polis-Halk ilişkileri açısından
anlatacaklarım bu kadar. Sizlerde sitenize, apartmanınıza, iş yerinize,
okulunuza, kurumunuza bu özverili polisleri davet edip bilgilendirme
talep edebilirsiniz. Eminim öğrenilecek çok şeyler vardır. Yapmış
olduğu çalışmalarından dolayı  TDP Polislerine çok teşekkür eder,
başarılarının devamını dilerim.