Türkmen Gerçeği ve Sözde Çözüm

101

Çevremizde olup bitenler sürekli aleyhimize gelişiyor. Önce Irak, daha sonra Suriye’deki gelişmeler Türkiye’ye itibar kazandırmadı. Tam tersine güvenilirliğimizi yıprattı. Birbiri ile çelişen politikalar Türkmen gerçeğini göz ardı eden çarpık zihniyet, Irak’ta ve Suriye’de Türkmenlere yönelik saldırıları cesaretlendirdi. Irak’ta Tuzhurmatu‘da gerçekleştirilen intihar saldırısıyla Türkmenler 13 şehit verdiler. Bu şehitlerimizden birisi de bu yıl Ocak ayında bir cenazeye yapılan intihar saldırısında yaralı olarak kurtulan Ali Haşim Muhtaroğlu‘dur. Rahmetli Muhtaroğlu İstanbul’da tedavi edilmişti. Kendisi ile resmi makamların ne kadar ilgilenip ilgilenmediğini bilemiyoruz. “Biz Irak’taki soruna Türkmen gözlüğüyle bakmıyoruz” diyen bir anlayışın Irak’taki üzücü olaylardan sorumlu olmadığını söyleyemeyiz. Kuzey’de sözde kardeş Barzani’nin, Güney’de ise Bağdat yönetiminin insafına terkedilen soydaşlarımız rahmetli Muhtaroğlu’nun da belirttiği gibi soykırımlarla karşı karşıyadır. Şehitlerimizi rahmet ve saygıyla anıyoruz.

Irak’ın kuzeyinde Türkiye düşmanı Barzani ile sözde dost haline sokulmamız, terörle mücadeleye büyük sekte vurmuştur. Ardından dış patentli açılım ve sözde demokratikleşme maceraları ülkeyi bugünkü üzücü noktaya getirmiştir. Yapılan birçok araştırmada teröristbaşının Kürtler arasındaki güvenilirliği %20’lerin altındayken, yapılan yanlışlar ve dış baskılara boyun eğilerek bugünkü noktaya gelinmiştir. Ayrımcılığın etnik temelde olduğunu düşünenler %16 olmasına rağmen, uygulanan parçayı bütüne tercih eden etnik merkezli politikaların bu oranı arttırabileceği söylenebilir.

İçeride ve dışarıda dün Osmanlı’ya, bugün Cumhuriyet Türkiye’sine karşı olanlar el ele vermiş, çoğu Kurmançca bile bilmeyen etnik ırkçılar, TBMM’nin açılışına ve kapanışına bile karışır olmuşlardır. Çözüm adı altında bu çirkin çözülme sürecinde Türkiye’nin milli egemenlik hakları ve varlık sebebi hakaretlerle dolu tartışmalara konu olmaktadır. Sorun dün de bugün de Kürtlerin sorunu olmayıp Kürtleri kullanıp Anadolu’yu haçlılara açma sorunudur. Bu yolda bazılarına taşeronluk yaptırılmaktadır.

Terör örgütü ve başındaki katil tarafından akiller heyetinin kurulması tavsiye edilmiş, gerçekleri ve araştırma sonuçlarını çarpıtmak amacıyla bu grup kurdurulmuştur. Grupta yer alanların çoğunun ne ölçüde yanlı ve kendi ülkeleriyle başkaları adına kavgalı oldukları gizli değildir. Ülkenin hemen hemen her yöresinde tepkilerle karşılaşan bu grubun vereceği raporlar ilk günden belli idi. Halkla temas adı altında belirli sayıdaki yandaş ile temas, işin vitrinini ve kamuflajını oluşturuyordu. KONDA’nın 2010 tarihli araştırmasına göre Kürt deneklerin sadece %12,2’si bu macerayı “Çok İyidir” şeklinde değerlendirmiş , %22,7’si ise bunu “göstermelik” olarak düşünmüştür. (KONDA 2010) Konsensus’un 2009 yılındaki araştırmasında açılım paketini onaylamayanların oranı %67,2’dir.

Yapılan hemen hemen bütün araştırmalarda, açılım adı altındaki çözülme süreci bir iki bölge hariç vatandaşın en azından yarısı tarafından kabul edilemeyen bir projedir. Açılım sürecinin örgütün amaçlarına hizmet ettiği görüşü CHP ve MHP seçmeninde %90 düzeyindedir. AKP seçmeni Kürtler arasında bu oran %50 ve diğerlerinde de %65’tir. Terörle mücadele politikasını başarılı bulanlar Kürtlerde %23, Türklerde ise %18’dir. “Açılım ile devlete güvenim arttı” diyenlerin oranı da Türklerde %20, Kürtlerde ise %41’dir. Yoğun propagandaya rağmen… “PKK veya Öcalan ile görüşmeyi destekliyorum” diyenler Kürtlerde %53, Türklerde ise %13,5’tir. “Federal yapıyı çözüm görenler” Kürtlerde %5,7, BDP’ye oy verenlerde ise %11’dir. Katilbaşına ev hapsi uygun diyenler Kürtlerde %14,4, Türklerde ise %1,6’dır.

Anayasa’da “Atatürk ilke ve inkılaplarına, Atatürk Milliyetçiliğine yer verilmelidir” görüşüne karşı çıkanlar, TESEV’in araştırmasına göre %9,4’tür. Ülkenin resmi dilinin sadece Türkçe olmasını belirtenler %85’tir.

Önceki İçerikİstanbul’dan Türkiye’ye işgal…
Sonraki İçerikKosova Seyahati, Türkçe’nin Önemi!
Avatar photo
1944 İstanbul doğumludur. Orta Öğrenimini Maarif Kolejinde, yüksek öğrenimini İktisadî ve İdari Bilimler Yüksek Okul'unda tamamlamıştır. 1967'de İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi'ne asistan olarak girmiştir. Ord. Prof. Dr. Z.F. Fındıkoğlu'na asistanlık yapmıştır. 1972'de "Bölgelerarası Dengesizlik" teziyle doktor, 1977'de "Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri" teziyle doçent, 1988'de de profesör olmuştur. 1976 Haziranında yurt dışına araştırma ve inceleme için giden Erkal 6 ay Londra ve Oxford'ta inceleme ve araştırmalar yapmış, Doçentlik hazırlıklarını ikmal etmiştir. 1977 yılında hazırladığı "Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri" isimli Eğitim Sosyolojisi ve Eğitim Ekonomisi ağırlıklı tezle Doçent olmuştur. 1988'de Paris'de, 1989'da Yugoslavya Bled'de yapılan milletlerarası UNESCO toplantılarında ülkemizi birer tebliğle temsil etmiştir. 1992 Yılında Hollanda'da yapılan Avrupa Konseyi'nin "Avrupa'da Etnik ve Cemaat İlişkileri" konulu toplantısına tebliğle katılmıştır. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi dışında dönem dönem Harp Akademilerinde, Gazi Üniversitesi'nde, Karadeniz Teknik (İktisadi ve İdari Bilimler Yüksek Okulu) ve Marmara Üniversitelerinde de derslere girmiştir ve konferansçı olarak bulunmuştur. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi İktisat Bölümü ve İktisat Sosyolojisi Anabilim Dalı Başkanı, Metodoloji ve Sosyoloji Araştırmaları Merkezi Müdürü, İstanbul Üniversitesi Senato Üyesi, Aydınlar Ocağı Genel Başkanı ve İstanbul Türk Ocağı üyesi olan Prof. Dr. Erkal'ın yayımlanmış ve bir çok baskı yapmış 15 kitabı ve 700 civarında makalesi vardır. Halen Yeniçağ Gazetesi'nde Pazar günleri makaleleri yayımlanmaktadır. Prof. Dr. Erkal evli ve üç çocukludur. Dikkat Çeken Bazı Kitapları : Sosyoloji (Toplumbilimi) (İlaveli 14. Baskı), İst. 2009 Orta Teknik Eğitim-Sanayi İlişkileri, İst. 1978 Bölgelerarası Dengesizlik ve Doğu Kalkınması,(2. Baskı), İst. 1978 Sosyal Meselelerimiz ve Sosyal Değişme, Ankara 1984 Bölge Açısından Az Gelişmişlik, İst. 1990 Etnik Tuzak, (5. Baskı), İst. 1997 Sosyolojik Açıdan Spor, (3. Baskı), İst. 1998 İktisadi Kalkınmanın Kültür Temelleri, (5. Baskı), İst. 2000 Türk Kültüründe Hoşgörü, İst. 2000 Merkez Binanın Penceresinden, İst. 2003 Küreselleşme, Etniklik, Çokkültürlülük, İst. 2005 Türkiye'de Yolsuzluğun Sosyo-Ekonomik Nedenleri, Etkileri ve Çözüm Önerileri (Ortak Eser), İst. 2001 Ansiklopedik Sosyoloji Sözlüğü (Ortak Eser), İst. 1997 Economy and Society, An Introduction, İst. 1997 Yol Ayrımındaki Ülke, İst. 2007 Yükseköğretim Kurumlarının Bölgelerarası Gelişme Farklılıkları Açısından Önemi ve İşlevleri, İTO, İst. 1998 (Ortak Araştırma)