Fuar Turizmi

128

Geçen hafta TÜYAP Beylikdüzü / İstanbul’da yapılan EMİTT Turizm Fuarına ekip olarak katıldık.
Daha önceki yıllara göre daha fazla katılım vardı.
Otoparkta yer bulmak (12.-TL) inanın çok zordu.
Binlerce araçlık otopark olmasına rağmen, yoğun talep olunca işletmecilerin yapabileceği fazla bir şey yoktu.

Fuar içinde de durum farklı değildi.

Ziyaretçi giriş ücreti 20.-TL

Firmalar, Katılımcılar donanımlıydı.

Anlatımlarını ve sunumlarını heyecan duyarak yapıyorlardı.

Türkiye’mizin her yöresinden katılımcılar işletmelerini tanıtabilmek adına burada yerlerini almışlar.

Gün boyu dolaşmalar, gezmeler, fiziksel olarak bizleri çok yormuş olsa bile, işimizden aldığımız keyif doğrultusunda ruhen doyumu tamamlayamıyoruz.

Buralarda geçirilen zaman esnasında çok farklı yorumlar, düşünceler ve ürünler size yeni ufuklar açmaktadır.

Ekip olarak sonsuz yararlar sağladığımı söyleyebilirim.

Ekonomik olarak hesap yaparsanız bu işin getirisinin ne kadar yüksek olduğunu göreceksiniz.

İçerde yapılan sıcak satışlar ve uzun süreli bağlantıları da unutmayınız lütfen.

Hatırlarsanız geçen haftaki yazımda belirttiğim İlimizdeki atıl durumda olan İNTERTEX FUAR konusu vardı.

İşte size bu konunun ilimize sağlayabileceği ekonomik katkının gerçekleştirilmiş hali.

Düşününüz lütfen.

Bu fuar ilimizde gerçekleştirilmiş olsaydı, binlerce insanın ziyareti esnasında bizlere bırakacağı getirisini.

Dört gün süren fuar esnasında toplam 150 bin kişi şehrimizi ziyaret edecek.

Gelen katılımcıların büyük kısmı gelmişken KOCAELİ’yi gezelim diyecekler.

Sevdiklerine hediyelik eşyalarını almayı ihmal etmeyecekler.

Yurt dışından gelen katılımcılar açısından da değişik kültürleri görmek ilginç olacaktır.

Şehrimizde gezilip görülecek çok güzel yerler bulunmaktadır.

Doğa harikası harikulade yerler, özenle yapılmış mükemmel işletmeler, gelen misafirlerine hizmet vermektedir.

Belki de birçoğumuz buraları görme fırsatı dahi bulamamıştır.

Bu tür organizasyonlar akademik çalışmaları da beraberinde getirmektedir.

Her yönüyle desteklenmesi gereken, kaçırılmaması gereken proje diyorum.

Belediyelerimiz için kaçırılmayacak hizmet sahası.

MARKA ajansı için Yatırımları canlandırabilecek, teşvik edebilecek fırsat.

Yabancı firmalar için yapılabilecek yeni yatırım sahaları görüşme, buluşma alanı.

Her şeyi bürokratlardan beklemek KOLAYCILIK diye düşünüyorum.

Ailemiz için ne yapabiliriz?

Çevremiz için ne yapabiliriz?

Kentimiz için ne yapabiliriz?

Bizler, Kocaeli halkı olarak neler yapabiliriz.

Bunları da düşünmek ve paylaşmak gerekir.

Çalışmalıyız. Hep birlikte çok çalışmalıyız.

ÇALIŞANLAR, KÖTÜLÜK DÜŞÜNMEYE VAKİT BULAMAZLAR.

ÇALIŞMAYANLAR İSE, KENDİLERİNİ KÖTÜLÜKTEN KURTARAMAZLAR.