Alevilikte cem evi caminin karşılığı olmamalı.
Yoksa tarikatlardaki gibi dergâhların karşılığı mıdır?
Tüm mezhep tarikat ve cemaatlerin ortak ibadet alanı cami iken, Alevilerin buna itirazı nedendir?
Cem evlerini caminin karşılığı olarak görmenin haklı sebepleri varı mıdır, varsa nelerdir?
Her mezhep tarikat ve cemaat mensupları aynı yâda benzer isteklerde bulunurlarsa haksız mı olurlar?
Yâda bu sorun nasıl çözülür?
Alevilik, yâda Hz. Ali sempatizanlığı birazda duygu düşünce ve yaşantı itibariyle Hz. Ali’ye benzemeyi ve onu örnek almayı gerektirmez mi?.
Hz Ali’nin düşünce ve yaşantısının içerisinde olmadığı bir anlayışın Alevilikle ne ilgisi olabilir?
Âli’siz, Alevilik olur mu?
Olursa, bunun abdestsiz namaz kılmaktan farkı nedir?
Alevilik; Hz. Ali’yi sevmek, O’nun gibi inanmak O’nun gibi yaşamaktır.
Hz. Âli’nin sevdiğini sevmek sevmediğini sevmemektir.
Sünni İslam dünyasında da -Şii İslam dünyasında da
Hz Ali sevgisi doruk noktasındadır.
Bu sevgiyi çocuklara verilen isimlerde bariz bir şekilde görmek mümkündür.
Sünni ve Şii İslam dünyasında,
Ali, Hasan, Hüseyin isimleri çok yaygındır.
Maviye ve Yezit isimlerine rastlamak ise pek mümkün değildir.
Hz. Ali’nin İslam anlayışının Hz. Peygamberin İslam anlayışından farklı olduğunu düşünmek mümkün müdür?
Öyleyse alevi kardeşlerin itirazı neye ve niye?
Alevilerin Kur’an-ı Kerim’e bakış açılarını merak ediyorum.
Aynı zamanda bu çok önemli,
Farzlar ve haramlar tartışılmaz uygulanır.
Uygulanmazsa günahkâr olunur.
İnkâr edilirse dinden çıkılır.
Şii ve Sünni Müslümanların Kuran’a bakışıyla alevi Müslümanların Kuran’a bakışı aynı mıdır?
Aynıysa mesele yok.
Farklıysa bu farklılık özde midir?
Yoksa teferruatta mı?
Alevi Müslümanların bu konularda ne düşündükleri ve kendilerini nasıl tanımladıklarını bende merak ediyorum.
Şimdi dönelim başa.
Evet, Alevilik nedir?
Tarikat mı?
Cemaat mi?
Mezhep mi?
Benim şahsi kanaatim,
Alevilik mezhep yâ da tarikat değildir.
Aleviliği Anadolu Müslümanlığı olarak görmekte doğru değildir.
Müslümanlık Müslümanlıktır.
Bunun aşırısı, ılımanı, sosyalı, siyasalı, sayısalı olmadığı gibi,
Bunun Anadolu, Ortadoğu ve Balkan Müslümanlığı da olmaz.
İslam Allah (cc)nın vahyettiği Peygamberimizinde yaşayarak uyguladığı gibidir.
Herkese göre ayrı bir din,
İnsanlara uysa da dine uymaz.
Aleviliğin farklı renk tonlarına sahip İslami bir cemaat olması bana daha tutarlı geliyor.
Aynı Allah’a inanan, aynı kıbleye yönelen herkes kardeştir.
Ana konularda birleştikten sonra teferruat zenginliktir.
Saygı ve huzur dolu yarınlar temennisiyle.