Tasavvufi Terimler – 5 Şükür

79

Allah dostlarından biri şükrü şöyle tarif ediyor.

İnsanoğlu için her nefes için iki şükür gereklidir.

Bir nefes alamazsa patlar ölür.

İki aldığı nefesi veremezse çatlar ölür.

İnsanların iyiliklerine teşekkür etmek ne ise

Allah(cc) ın nimetlerine karşı şükürde o dur.

Teşekkür etmek medeni nazik ve kibar insan olmanın gereğidir

İnsanı kaba saba görgüsüz ve zonta olmaktan kurtarır.

Şükretmek iyi bir kul ve iyi bir Müslüman olmanın gereğidir.

İnsanı nankörlükten, pintilikten ve cimrilikten kurtarır.

Şükür çok geniş kapsamlı bir ifadedir.

İnsanlar her gün havayı teneffüs ederler

Görürler işitirler konuşurlar  

Yerler içerler gezer ve eğlenirler.

Güneş her gün doğar batar dünya döner

Günler azalır kısalır

Mevsimler değişir.

Bizler için bir şey fark etmez

Normal sıradan alelade işler gibi görünür.

Balığın içerisinde yüzdüğü denizin

Ne anlama geldiğinin farkında olmadığı gibi.

Bunların paha biçilmez nimetler olduğunun farkına zamanında varmalı

Şükrünü eda ederek nimeti muhafaza etmeli.

Demek ki şükür nimetin devamını sağlayan bir inceliktir.

Aksi takdirde sudan çıkan balık gibi olayın farkına varılır ama giden gider.

Nefes darlığı çeken babaannene

Görme duygularını yitiren dedene

İşitemeyen yaşlı amcana bir sor bakalım bunlar ne mana ifade eder.

Her şeyin şükrü kendi cinsinden olmalıdır

Beş hususun şükrü çok önemlidir.

1 – Aklın

2 – Sağlığın

3 –  İmanın

4 –  Paranın şükrü

5-   Bilginin şükrü

Soru: Bilginin şükrü var mıdır?

Varsa nedir?

Biz uyanıklar şükrü genellikle şöyle anlar ve ifa ederiz

Mükellef bir sofraya oturdunuz.

Gerinene kadar yediniz.

Sonra elhamdülillah çok şükür

Ya Rabbi olmayana da ver dediniz.

Şükrettiğinizi zannediniz.

Oysa şükür olmayana olanın vermesidir.

Paranın şükrü lafla olmaz

Ancak kendi cinsiyle olur.

Başka türlü şükür insanı nasıl cimrilikten kurtarır.

Şükür nimetin devamını sağlar.

Aksi nankörlüktür ki

Nimeti inkıtaya uğratır.

Şükür aynı zamanda bir denge olayıdır.

Saçıp savurarak israf etmemek

Elini sıkı sıkı yumarak cimri olmanın arasındaki dengeyi sağlamaktır

İsraf nimeti değersizleştirdiği için,

Cimrilikte o nimeti Allahın diğer kullarından kıskandığın için yerilir.

Muslukların kısılmasına sebep olur

Şükür ise nimete gerekli değeri vermektir ki nimetin devamını sağlar.

Şükrü ramazan ayında verdiğimiz

Zekât, fitre ve fidyenin dışında düşünmek gereklidir.

Gerçek tasavvuf ehlide böyle düşünür.

Gerçek manada şükreden kullardan olmak temennisiyle…

SORUNUN CEVABINI BULDUNUZ MU?