Önce Ev Sonra Cennet

68

Trafik terörüne çözüm
Başlık size ilginç gelebilir.
Bu bir kıyaslama değil, güvenlik meselesidir.
Bu başlık benin trafikteki parolamdır
Güvenlik yani önce ev, denizde havada karada herkes içindir.
Cennet ise bizim temennimiz ve ümidimizdir.
Bir bayram tatilinde 150 ye yakın insan trafikte can veriyor
Bunun iki katıda yaralı oluyorsa yani
TRAFİK terörünün bir haftada aldığı can
PKK terörünün bir senede aldığı candan çok daha fazla ise
Bu konu üzerinde durmak gerekir.
Çünkü hayat her şeyden kıymetli ve önceliklidir.
Onsuz diğerlerinin bir anlamı da kalmaz.
Önce sağ- sabin kazasız belasız, hasarsız- acısız eve gidiniz
Sonra müslümansanız geçte olsa cennete gideceksiniz.
Ramazan bayramı dolayısıyla sılayı rahim yapalım dedik
Ailece memlekete yani Bayburt’a doğru yola çıktık
Bu yazıyı tatil hatıralarımı anlatmak için yazmıyorum.
PKK terörü için devletin üst düzey yöneticileri defalarca toplanır
Güvenlik önlemlerini artırır.
Çözün önerileri geliştirirler.
Tartışmasız elbette ki bu olmalıdır
Şimdi size bir soru:
Yılda PKK teröründen 15-20 kat daha fazla can alan
TRAFİK terörünün çözümü için üst düzey toplantı yapıldığını
Duydunuz mu ya da kaç defa duydunuz?
PKK terörü yazılı ve görsel medyada her gün gündem oluştururken
TRAFIK terörü ancak cılız bir şekilde bayramdan bayrama gündeme gelir
Bu canlar sivil olunca değeri az mı oluyor
Bunun çözümü terörün çözümünden hem daha kolay
Hem daha az masraflıdır.
Buradaki çözüm radarları yollarda gizleyerek vatandaşlara ceza kesmek değildir
Çözüm önerilerimi birazdan madde madde sıralayacağım.
Önce gidiş ve geliş güzergâhında ki yolların durumundan kısaca bahsedeyim
Gidiş güzergâhımız Çorum, Amasya, Sivas, Erzincan, Bayburt.
Yapılmış ve bitirilmiş yollar çok mükemmel.
Emeği geçenlere teşekkür ediyor, Allah razı olsun diyorum.
Gel gör ki Erzincan’la Kelkit, Kelkit’le Köse arasında bazı yerler var ki
İkinci vitesle zor gidiyorsunuz
Arabalar aşırı derecede sarsılıyor
.Tabi ki sinirlerde tavan yapıyor
Uzun yıllardan beri bu yollardan gider gelirim
Her seferinde oralarda birkaç iş makinesi görürüm.
Her ne hikmetse bir türlü bu yollar yapılıp bitirilemez.
Zannediyorum ki sn. Başbakanımıza buralar hakkında doğru ve yeterli bilgi verilmiyor.
Sn. Başbakanımızdan bu yollar hakkında biraz daha ilgi ve alaka bekliyoruz.
Dönüş güzergâhımız Karadeniz sahil yolu üzere idi.
Bayburt’tan Espiye’ye kadar olan yollar tek şeritli olsa da güzel.
Espiye’den Samsuna kadar olan sahil yolu ise mükemmele yakın.
Tatilin son gününe denk gelmesi sebebiyle
Sahil güzergâhında trafik kontrolleri üst düzeyde idi.
İlgililere teşekkür ediyorum.
Radarları gizleyerek vatandaşı kuş gibi kafeslemeyi de
Şık ve ahlaki bulmadım.
Vatandaş suç işlesin bizde ceza verelim mantığı bu çağa ve medeni insanlara yakışmıyor.
Amaç suçun işlenmesini ve kazaların oluşmasını önlemek olmalıdır.
Korku Cennetten çıkmıştır ama moral bozmak ve can yakmak için değil.
Hiç kimse kusura bakmasın ama otoban gibi sahil yolunda 80 km hız limitini aşan araçlara ceza kesmek akıllı, mantıklı, adaletli ve güvenli bir güvenlik önlemi değildir.
Hızı engellemek istiyorsanız ekip otolarını görünür kılınız
Bir iki cümle ile de Ordu’dan bahsedeyim.
Ordu şirin bir sahil kentimiz
Teleferik sistemi kurulmuş çok güzel.
Ama gel gör ki Ordu’yu çıkana kadar mübalağasız 10- 12 tane trafik lambasına denk geliyorsunuz.
Bu görüntüde çağdaş bir kente yakışmıyor.
Buranın yöneticileri alt geçit ya da battı çıktı kavramını hiç düşünmezler mi?
Düşünseler iyi ederler
TRAFİK TERÖRÜNE ÇÖZÜM ÖNERİLERİM
A) Sürücülere düşen görevler
1 – Azami dikkatli olmak gerekir.Ben trafikte iken kendimden başka bütün sürücüleri acemi sayarım.
Bu aşırı güvenden dolayı keyfi davranmak anlamına gelmez
Bir; Ben hata yapmayacağım.
İki; karşı tarafın kazaya sebebiyet verecek olan hatalarını telafi edecek kadar dikkatli olmalıyım.
Kaza olup canlar yandıktan sonra yol hakkı senin olsa ne olur diğerinin olsa ne olur.
2 – Medeni olmak gerekir
Sol şerit geçiş üstünlüğü olan araçlar için boş bırakılmalı.
Bir evladın babasını hastaneye yetiştirmek için yola çıktığında sol şerit dolu olduğu için çaresizlik içerisinde babasının ölümünü seyretmesi ne kadar hazindir değil mi?
Hakka hukuka riayet eden sollanırken gaz kesen, yarışmayan, yol veren insanlar olmak gerekir.
Trafik kazaları kul haklarının büyüklerindendir.
Sadece kendi ölümüne sebebiyet verirsen Allah katında intihar etmiş muamelesi görürsün
Başkalarının ölümüne sebebiyet verirsen katıl muamelesi görürsünüz
B) Devlete düşen görevler
1 – Bütün yollar en az iki ya da üç şeritli bölünmüş yol haline getirilmelidir.
2 – Bütün yollar gidiş ve gelişli olarak aydınlatılmalıdır.
Aydınlatma gece yolculuklarında hayati öneme haizdir
3 – Hız limitleri yollara uygun olarak yeniden düzenlenmelidir.
4 – Hız limitleri her yolun başında tabelalarla belirtilmelidir.
5 – Ceza mantığından vazgeçilmeli ekip otoları ve radarlar görünür hale getirilmelidir.
Bunlara devletin bütçesi yetmez derseniz
30 senede teröre harcanan paraları hesap ederseniz
Yollar için harcanacak para onun yanında çok cüzi kalır.
Sonra insan hayatının değeri parayla ölçülür mü?
Peki, bu kazalardaki maddi kayıpların değeri az mıdır?
Hükümetimizin bu konudaki gayretleri takdire şayandır ama yeterli değildir.
Yol yapım çalışmaları 24 saat 3 vardiya olarak sürdürülmelidir
Kazalarda bütün suçu sürücü hatalarına bağlamak hakkaniyet ölçüleriyle bağdaşmaz
Yolların güvenli
Bayramlarında bayram tadında geçirile bilmesi temennisiyle