Kocaeli Aydınlar Ocağı Mensuplarının Samsun Seyahati (1)

Aydınlar Ocağı Derneklerinin her sene Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa Şurası yapılmaktadır. Bu cümleden olarak, bu yılda Mayıs Ayı Şurası, bundan önce Sivas’ta yapılan 44. Şura’da alınan karar mucibince, Samsun Aydınlar Ocağı Başkanlığının ev sahipliğinde yapıldı. Yapılan bu toplantı Aydınlar Ocaklarının 45. Büyük Şurası oluyordu.

12-13-14 Mayıs 2017 tarihleri arasında yapılan bu toplantıya, Kocaeli Aydınlar Ocağı Mensupları olarak, Ocak Başkanı Av. Ruhittin Sönmez Bey’in riyasetinde bir ekip ile iştirak edildi. Ocak mensuplarından bu toplantıya,

-Ocak Başkanı Av. Ruhittin Sönmez ve eşi Dr. Ayşe Gülden Sönmez;

-Ocak Başkan Yardımcısı ve 55 dilde Tercüme Bürosu sahibi Yeminli Tercüman Cemal Barış ve eşi Harita Mühendisi Hatice Nur Barış ile mahdumları Hasan Barış, Hayrettin Barış, Cihan Fatih Barış;

-İSKİ Eski Yönetim Kurulu Üyesi Musa Ordu ve eşi Reyhan Ordu;

-Ocak Yönetim Kurulu Üyesi Kim. Yük. Müh. Mustafa Görgün,

-Ocak Denetim Kurulu Başkanı İdris Türkten,

-Ocak üyesi Hyundai çalışanı Ahmet Buğrahan Sönmez ve eşi Malhun Sönmez

İştirak etmişlerdir.

Samsun yolculuğumuz Sabiha Gökçen Hava Alanından başlayacağı için İzmit Ocak mensupları olarak hava alanına gitmek için akşamdan anlaştığımız üzere, Cuma günü sabahleyin saat 6.oo da İstanbul’a müteveccihen iki araba halinde hareket ettik Zira uçağın kalkma saati 9.oo idi. Saat 7.oo civarında Kurtköy Mehmetçik Dinlenme tesislerinde toplandık. Burada biraz dinlendikten sonra, hava alanına doğru yola çıktık. Hava alanı, tesislere çok yakın olduğu için kısa bir zaman sonra alana vardık. Ancak terminal binasına gitmeden önce arabaları hava alanına yakın bir yerde bulunan İSPARK’a ait otoparka bıraktık. Zira bu şekilde yapmak İzmit’e servis arabaları ile gidip gelmekten daha hesaplı oluyormuş. Otoparktan servis arabaları ile İç Hatlar gidiş terminaline geldik

Burada İstanbul ve Sakarya Aydınlar Ocağı mensupları ile karşılaştık. Her zaman olduğu gibi ilk karşılaştığımız kişiler Sakarya Aydınlar Ocağı Başkanı Yard. Doç. Dr. Mustafa Kemal Cerrahoğlu ve eşi Emel Hanım ile Onların ayrılmaz bir arkadaşı olarak bildiğimiz, Ocak Yönetim Kurulu Üyesi İnş. Yük. Müh. ve İş Adamı Cengiz Arslan ve eşi Perihan Hanım oldu. Hep beraber uçuş belgelerini aldıktan sonra valizlerimizi uçağın bagajına teslim ettik. Saat 8.30 da da uçağa binip yerlerimize oturduk. Uçak tam saatinde saat 9.oo da havalandı. Bir saat süren rahat bir yolculuktan sonra, hayırlısı ile saat 10.oo da Çarşamba Hava Alanına indik. Çarşamba hava alanı küçük bir alan olup, alanda sadece iki uçak buluyordu.

Buradan bizi beklemekte olan arabalara binerek kalacağımız otele doğru hareket ettik. Kalacağımız otelin uzaklığı 40 Km civarında imiş. Fakat yollarda bir hayli trafik sıkışıklığı olduğu için otele ancak bir saate yakın devam eden bir yolculuktan sonra varabildik. Bu arada arabalara da kişi başına 10 TL ödediğimizi ifade edeyim. Otele geldiğimizde saat 12.oo ye yaklaşıyordu. Kalacağımız otelin ismi Grand Amisos Oteli idi. İsmi yerli ve güzel değildi ama Bafra’ya giden ana yolun üzerinde bulunan, görünüş itibariyle güzel, yedi katlı, 4 yıldızlı bir oteldi.

Günlerden Cuma olduğu için Cuma Namazına gitmemiz icap ediyordu. Samsun da namaz vakti, İzmit’e nazaran yarım saate kadar daha erken olduğu için vaktimiz bir hayli daralmıştı. Bu sebeple otele giriş işlemlerini hemen yaptırıp, odalara valizlerimizi yerleştirdikten sonra abdestleri alarak hızlı bir şekilde yakında minaresi görünen camiye gittik. Ezan da, tam biz camiye varır varmaz hemen okunmaya başladı. Bu arada “niyet hayır, akıbet hayır” sözü aklımıza geldi. Caminin ismi, Atakum Atakent Yeni Cami idi.  Burada hayırlısı ile Cuma Namazını eda ettikten sonra otele döndük. Burada öğle yemeğini yiyip odalarımıza istirahate çekildik. Zira Şuranın açılışı saat 15.oo de yapılacaktı. Bu bakımdan dinlenmek için biraz vaktimiz vardı.

Saat 15.oo e doğru toplantının yapılacağı otelin en üst katında bulunan salona çıktık. Toplantıya iştirak çok iyiydi. Şûraya gelenler sabahın erken saatinde kalkıp uzun bir yoldan gelmiş olmalarına rağmen, Salonu tamamen doldurmuşlardı. Tabii ki, bu husus takdire şayan bir durum idi. Divan Başkanın seçimi ve müteakiben saygı duruşu yapıldıktan sonra, Divan Başkanı ilk sözü, açılış konuşmasını yapmak üzere, Şûraya ev sahipliği yapan Samsun Aydınlar Ocağı Başkanı Doç. Dr. Taner Tunç’a verdi. Başkan, bütün şuraya iştirak edenlere hoş geldiniz dedikten sonra, Samsun’da kaldığınız süre zarfında sizleri rahat ettirebilmek ve şuranın düzeli bir şekilde yapılmasını temin etmek üzere elimden gelen gayreti göstereceğini ifade etti.

Divan Başkanı daha sonra, Aydınlar Ocakları Genel Başkanı Prof. Dr. Mustafa Erkal’ı kürsüye davet etti. Genel Başkan, yaptığı konuşmada en son Sivas’ta yapılan 44. Şuradan bu tarafa dünya da ve memleketimizde meydana gelen hadiselerin bir değerlendirmesini yaparak, tarihi bir şehir olan Samsun’da yapılmakta olan bu 45. Büyük Şuranın, memleketimiz için hayırlara vesile olması temennisinde bulundu. Genel Başkanın yaptığı konuşmanın dinleyiciler tarafından beğenildiğini ifade edebilirim.

Divan Başkanı, protokol konuşmaları meyanında Bafra Belediye Başkanı Zihni Şahin’e söz verdi. Belediye Başkanı yaptığı konuşmada muhtelif vilayetlerden gelmiş olan bütün misafirlere hoş geldiniz dedikten sonra, “Sizleri Bafra da ağırlamaktan büyük bir memnuniyet duyacağım” dedi. Konuşmasını yaptıktan sonra, ertesi günü İstanbul’da bir programı olduğunu beyan ederek salondan ayrıldı.

Yapılan protokol konuşmalarından sonra, programa göre, “Türk Devlet Sisteminde Kadının Yeri” konulu tebliğini sunmak üzere, Prof. Dr. Seher Balcı Çelik kürsüye davet edildi. Konuşması bir saate yakın devam eden Seher Hanımın konuşmalarından bir hayli istifade ettik.

Sunulan bu tebliğden sonra Şuranın Cuma günkü programı tamamlanmış oldu. Saat 18.30 da akşam yemeği için yemek salonuna gidildi. Yemekler açık büfe şeklindeydi. Kalite ve lezzet bakımından da gayet güzeldi diyebilirim.

Akşam yemeğinden sonra, programa göre, on km kadar uzaklıktaki bir salonda Tük Sanat Müziği Konseri varmış. Bazı arkadaşlar bu konsere gitti. Biz birkaç arkadaş gidemedik. Biz de deniz sahilini gezdik.  Oldukça uzun, bakımlı ve güzel bir sahili var. Gidenlerin anlattıklarına göre konser güzelmiş.

Böylece Samsun’da birinci günümüz tamamlanmış oldu. Cumartesi günü yeni bir güne başlamak üzere, saat 22.oo sıralarında odalarımıza çıkıp istirahate çekildik. 01.06.2017( Devam Edecek )