Bireysel Haklar (2)

92

Nedir bireysel haklar? Herkes kendi evinde, istediği şekilde konuşur.

Kimse bir şey diyemez. Zaten demez de. Demiyor da. Kime ne?

Herkes kendi yöresinde özellikle kırsal yaşantıda istediği gibi giyinir kuşanır.

Kimse bir şey diyemez. Zaten demez de. Demiyor da. Kime ne?

Herkes kendi çevresinde kendi âleminde istediği mahallî giysiler içinde evlenir, eğlenir.

Kimse bir şey diyemez. Zaten demez de. Demiyor da. Kime ne?

Herkes kendi dininde, inancında istediği gibi inanıp tapınır.

Kimse bir şey diyemez. Zaten demez de. Demiyor da. Kime ne?

Peki nedir öyleyse Türkiye’de koparılan fırtına?

Bireysel haklar da bireysel haklar diye tutturmalar!

Mesele bireysel hakları resmîleştirmek meselesidir a dostlar!

Devlete bazı hususlarda ortak olmaktır!

İşte burada duralım ve konuyu iyi anlayalım.

Bireysel haklar vardır. Meşrudur. Haktır. Zaten Türkiye’de mevcuttur.

Kimsenin de bir şey dediği yoktur. Hem demiyor da.

Evet bireysel haklar haktır. Fakat resmiyeti ve resmiyet hakkı yoktur.

Üstelik şart da değildir. Resmiyette yer alamaz.

Bireysel hakların resmiyeti istenemez. Hem zaten verilmez de.

Verildiği an; Devlet’e de paydos demek gerekir a dostlar!

Verildiği an; Devlet’e de elveda demek gerekir a kardeşler!

Öyleyse aklımızı başımıza alalım.

Kabul edilmeyecek duaya âmin demeyelim.

Bindiğimiz dalı kesmeyelim a canlar!

Artık millet olunmuştur. İçinde herkes yer almıştır.

Artık benlik dâvası güdülmeyecek bir duruma kavuşulmuştur.

Artık “Benlikten geçilmiş “Biz” olunmuştur.

Artık parça oluştan ayrılmışız.

Artık bir bütünü oluşturmuşuz.

Artık bir “millet” olmuşuz.

Artık bütüne sahiplenmek gerek.

Artık parça bölük peşinde koşmak yersizdir.

Unutmayalım ki; din dil bir ise millet birdir. Bu milletin dini de birdir dili de. Ayrıca yerel hangi dili konuşursa konuşsun. Bugün Türkçeyi bilmeyen yok. İstisna kaideyi bozmaz. Kaldı ki, varsa bile yapılacak şey, ona Türkçeyi öğretmektir. Yoksa çare onu Türkçeden uzak tutmak değildir. Şayet varsa, Türkçe bilmeyişin panzehiri Türkçe öğrenmek ve öğretmektir.

Çünkü birliğin en büyük, en hayatî unsuru dildir. Aynı dili konuşmaktır. Aynı dille yazmaktır. Aynı dille düşünmektir. Nitekim Hz. Peygamber’e sorarlar:

“Arap kimdir ya Resulallah?” Cevap verir: “Arapça konuşandır.”

Böyle demekle doğuşu değil, dilin oluşturduğu sonucu nazara veriyor. Çünkü Peygamberimiz de Arab-ı Müsta’rebe’dir. Yâni Araplaşmış Arap’tır. Buna rağmen Arapça konuştuğu için “Ben Arabım” demiştir. Çünkü kişinin milliyetini konuştuğu dil tayin eder.

Yine unutmayalım ki, “Din bir ise millet birdir.” Bu milletin dini de birdir.

Öyleyse alt yapımız hangi kavime çıkarsa çıksın; sonuçta aynı milletiz.

Yâni hepimiz Türk Milleti’nin parçasıyız. Ve Türk Milleti’ni teşkil ediyoruz.

Yine unutmayalım ki, “Türk” kelimesi artık sadece Türk kavmini değil, Anadolu’da karışmış, kaynaşmış bütün kavimleri kuşatan bir millet adı olmuş. Bu ise bu tarihsel bir süreçle kendiliğinden oluşmuştur. Bir ırmak geriye akıtılamayacağı gibi, tarih de geriye döndürülemez.

Bunu yapmak isteyenler, tarihin altında ezilmekten kendilerini kurtaramazlar.

 

 

Önceki İçerikDoğaya Yani Üretime Dönün!
Sonraki İçerikHak Şerleri Hayreyler (2)
Avatar photo
1944 yılında İstanbul'da doğdu. 1955'de Ordu ili, Mesudiye kazasının Çardaklı köyü ilkokulunu bitirdi. 1965'de Bakırköy Lisesi, 1972'de İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünden mezun oldu. 1974-75 Burdur'da Topçu Asteğmeni olarak vatani vazifesini yaptı. 22 Eylül 1975'de Diyarbakır'ın Ergani ilçesindeki Dicle Öğretmen Lisesi Tarih öğretmenliğine tayin olundu. 15 Mart 1977, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünde Osmanlıca Okutmanlığına başladı. 23 Ekim 1989 tarihinden beri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümünde Yakınçağ Anabilim Dalı'nda Öğretim Görevlisi olarak bulundu. 1999'da emekli oldu. Üniversite talebeliğinden itibaren; "Bugün", "Babıalide Sabah", "Tercüman", "Zaman", "Türkiye", "Ortadoğu", "Yeni Asya", "İkinisan", "Ordu Mesudiye" ve "Ayrıntılı Haber" gazetelerinde ve "Türkçesi", "Yeni İstiklal", "İslami Edebiyat", "Zafer", "Sızıntı", "Erciyes", "Milli Kültür", "İlkadım" ve "Sur" adlı dergilerde yazıları çıktı. Halen de yazmaya devam etmektedir. Ahmed Cevdet Paşa'nın Kısas-ı Enbiya ve Tevarih-i Hulefası'nı sadeleştirmiş ve 1981'de basılmıştır. Metin Muhsin müstear ismiyle, gençler için yazdığı "Irmakların Dili" adlı eseri 1984'te yayınlanmıştır. Ayrıca Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nce hazırlattırılan "Van Kütüğü" için, "Van Kronolojisini" hazırlamıştır. 1993'te; Doğu ile ilgili olarak yazıp neşrettiği makaleleri "Doğu Gerçeği" adlı kitabda bir araya getirilerek yayınlandı. Bu arada, bazı eserleri baskıya hazırlamıştır. Bir kısmı yayınlanmış "hikaye" dalında kaleme aldığı edebi yazıları da vardır. 2009 yılında GESİAD tarafından "Gebze'de Yılın İletişimcisi " ödülü kendisine verilmiştir.